Vene keel algajatele

Vene keel A1
TÀienduskoolituse Ôppekava: Vene keele kursus algajatele (A1)

ÕppekavarĂŒhm
222-VÔÔrkeeled ja -kultuurid

Õppekava koostamise alus
Euroopa keeleÔppe raamdokument

Sihtgrupp ja Ôppe alustamise tingimused
Sihtgrupp – tĂ€iskasvanud, kes ei ole varem vene keelt Ă”ppinud. Õppe alustamise tingimused – kursusele registreerumine.

EesmÀrk
Keeleoskustaseme A1 saavutamine vene keeles.

ÕpivĂ€ljundid
Koolituse lÔpuks Ôppija:
‱ mĂ”istab ja oskab kasutada lihtsaid sĂ”nu, vĂ€ljendeid ja lauseid, mida vĂ”ib kohata sageli esinevates igapĂ€evaelu situatsioonides;
‱ oskab ennast ja teisi tutvustada, tervitada, viisakalt hĂŒvasti jĂ€tta;
‱ suudab moodustada lihtsaid kĂŒsimusi ja ise samasugustele vastata;
‱ suudab vestelda igapĂ€evastel, teda ja ta lĂ€hiĂŒmbrust puudutavatel teemadel eeldusel, et tema; vestluspartner rÀÀgib aeglaselt, on aeg-ajalt valmis oma mĂ”tteid aeglaselt ja selgelt ĂŒmber sĂ”nastama, aitab tal lauseid moodustada ning on toeks kogu suhtlusprotsessi jooksul;
‱ oskab ilma abita rÀÀkida iseendast, oma elukohast, kirjeldada inimesi, keda ta tunneb;
‱ oskab lugeda lihtsamaid tekste ja tĂ€ita kĂ”ige lihtsamaid blankette isiklike andmetega.

Õppesisu – Moodul 1 (A1.1)
KÔnearendus-, lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisteemad
1) Sina ja mina: isiku- ja kontaktandmed, riigid ja rahvused, vanus, ametid ja töökohad.
Funktsionaalne keel: Tutvumine ja tervitamine, hĂŒvastijĂ€tt. Kuidas lĂ€heb?
2) Pere: perekonnaliikmed, igapÀevased tegevused.
Funktsionaalne keel: Kust te pÀrit olete? KÀsud ja keelud.
3) Linnas: paigad ja asutused linnas; riigid, pealinnad ja keeled; nÀdalapÀevad, kuud ja aastaajad; ilm.
Funktsionaalne keel: Kuidas abi paluda ja pakkuda? Tee juhatamine.
4) Minu pÀev: igapÀevased ja vaba aja tegevused; huvid ja hobid; riided, vÀrvid ja omadused.
Funktsionaalne keel: Mis kell on? Riidepoes.
Keeleteadmised
1) Isikulised asesĂ”nad, arvsĂ”nad, kust?, nimisĂ”na sugu, omastavad asesĂ”nad, kĂŒsimused.
2) Verbide pööramine, nimisÔna mitmus.
3) Kus?, modaalverbid (vÔib, saab / ei vÔi, ei saa, ei tohi), kÀskiv kÔneviis, minevik, enesekohased verbid
(-ся), ajamÀÀrsĂ”nad (millal?).
4) SagedusmÀÀrsÔnad (kui tihti?), omadussÔnade kÀÀnamine, tulevik, verbid (pidama, tahtma, saama).

Õppesisu – Moodul 2 (A1.2)
KÔnearendus-, lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisteemad
1) Kodu ja kodukoht: Elukoht ja tuba. Asjad kodus. Omadused.
Funktsionaalne keel: Korteri ostmine.
2) Töö: Ametid, töökohad ja –kohustused. TööpĂ€ev. Edu- ja elulood.
Funktsionaalne keel: KuupĂ€evade ja aastaarvude ĂŒtlemine.
3) Poes ja restoranis: Toiduained. Kohvikus ja restoranis. Esmatarbekaubad ja poed. Raha.
Funktsionaalne keel: Poes ja restoranis. Hinna kĂŒsimine ja ĂŒtlemine. Viisakas palumine/tellimine.
4) Puhkusel ja reisil: Transport. Objektid ja ĂŒritused linnas.
Funktsionaalne keel: Kuidas kĂŒsida ja anda nĂ”u?
Keeleteadmised
1) Kus?, keda/mida?, omadussÔna keskvÔrre, omadussÔna kÀÀnamine.
2) Kellena?, aja- ja hulgamÀÀrused.
3) OmadussĂ”na ĂŒlivĂ”rre, millega?
4) Liikumisverbide pööramine, kuhu? miks/milleks?

Õppemeetodid
Koolituse jooksul arendatakse kĂ”iki keeleoskuse aspekte – rÀÀkimis-, kuulamis-, lugemis- ja kirjutamisoskust, asetades tunnitöös pĂ”hirĂ”hu suulise vĂ€ljendusoskuse arendamisele. Koolitusel luuakse Ă”pikeskkond, kus koolitajal on suunav ja organiseeriv funktsioon ning Ă”ppijate kĂ”nemaht ĂŒletab Ă”petaja kĂ”nemahtu. Viimane saavutatakse, eelistades paaris- ja grupitööd frontaaltööle ning kasutades rÀÀkimisharjutusi, mis sisaldavad info- ja/vĂ”i arvamuslĂŒnka. Grammatikat kĂ€sitletakse sĂŒstemaatiliselt ja integreeritult teiste osaoskustega. Et koolitus vastaks osalejate ootustele, oleks eluline ja motiveeriv, lĂ”imitakse Ă”pitav Ă”ppijate igapĂ€eva- ja tööelu, eelnevate teadmiste ja ĂŒhiskonnas toimuvaga. Parandamaks Ă”pitavast arusaamist ning materjali omandamist, arvestatakse koolitusel Ă”ppijate erinevate Ă”pistiilidega – kasutatakse verbaalset ja mitteverbaalset (pildid, kaardid, pp-esitlused, video- ja online-materjalid) materjali esitlust ning vĂ”imalikult mitmekĂŒlgseid tegevusi Ă”pitava kinnistamisel.

Õppematerjalid
Koolitus baseerub Ă”ppekomplektil РуссĐșĐžĐč ŃĐ·Ń‹Đș: 5 ŃĐ»Đ”ĐŒĐ”ĐœŃ‚ĐŸĐČ (Tatjana Esmantova, Sankt Peterburg 2008) ja jaotmaterjalil.